lauantai 18. kesäkuuta 2016

Instant click

Tiedättekö sen tunteen, kun kuuluu click? Minulla klikkaa ihmisten kanssa aika harvakseltaan. Mutta joskus, kun tuulen suunta on oikea ja tähtikuviot oikeassa asennossa, tapahtuu ns. instant click, välitön klikkaus. Joskus se voi olla kokemus samankaltaisuudesta, joskus kokemus samanlaisesta huumorintajusta, ja joskus sille ei tunnu löytyvän mitään varsinaista syytä. Mutta jotenkin vaan klikkaa.

Sitä menee ensin vähän hämilleen. Enhän minä tunne koko ihmistä, meillä ei varsinaisesti ole mitään yhteistä vaan täysin erilliset elämät. Pitääköhän se minua ihan hulluna, jos nyt sanon jotain? Vai onkohan senkin päässä kuulunut click?

Jossain vaiheessa – joskus ennemmin, joskus myöhemmin – uskaltautuu ottamaan asian puheeksi. Hakee tarinaa ja kokeilee kepillä jäätä ehkä kauempaakin, kuin olisi tarpeen. Tiedätkö kun minä en kaveeraa asiakkaiden kanssa. Ikinä.

Ja joskus, kun myös sen toisen puolella tuulen suunta on oikea ja tähtikuviot oikeassa asennossa, käykin ilmi, että se toinenkin on aistinut saman. Tuntenut yhteyden. Kuullut klikkauksen. Se on harvinaista, mutta joskus käy niin. Ja kun asia tulee ilmi, siitä tulee jotenkin ihan hirveän iloiseksi. Kiitolliseksi. Ai, minä en kuvitellutkaan kaikkea? Miten mahtavaa!

Minun tuorein klikkaukseni tapahtui tällä viikolla. Täysin yllättäen. En koskaan, ikinä, milloinkaan olisi osannut sitä odottaa. En vielä tiedä, mikä tämän klikkauksen rooli elämässäni tulee olemaan, mutta otan suurella mielenkiinnolla selvää.

Click.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toukokuu kuvina

Minulla oli joskus kunnianhimoinen tavoite blogata useamman kerran viikossa. Sitten kerran viikossa. Sitten muutaman kerran kuussa. Nooh, ka...