lauantai 4. kesäkuuta 2016

Glitterin nerot myyjät

Taitaa olla ihan valtakunnallisesti huomioitu ilmiö, että Glitter-ketjun liikkeissä osataan palvella asiakkaita. Olen lukenut pääasiassa pelkästään hyviä kokemuksia: aurinkoista palvelua ja asiakkaan huomiointia siten, että tällainen perus ponnaripirkkokin uskaltaa astua sisään ja tuntee vieläpä olevansa tervetullut.

Mutta se, mikä kaikista eniten herättää arvostusta, on to-del-la taitava lisämyynti. Olen muutaman kerran asioinut ko. liikkeessä, ja hyvin usein käy niin, että myyjä onnistuu myymään minulle myös jotain sellaista, mitä en tullut hakemaan. Samasta asiasta on kirjoittanut myös Puutalobabyn Krista, ja kommenttiboksin perusteella voi päätellä, että myyjät ovat neroja ympäri Suomen.

Menin tänään Mikkelin Glitteriin tyyliin moi, mie osaan laittaa tukan ponnarille ja viikon päästä on mentävä häihin, APUA. Myyjä kysyi, olenko koskaan kokeillut tehdä kampausta pannan avulla, ja tunnustin etten ollut. Myyjä laittoi pannan päähäni ja kieputti hiuksiini kampauksen minuutissa. Siis tää on ihan tosi helppoo, laitat vaan noi latvat tän pannan alle. Tässä on näitä erilaisia vaikka kuinka paljon, kokeile ihmeessä päähän niin löytyy mieleinen. Mulla itelläni on just tällainen, ja tässä on sit tällanen tosi kiva punospanta vaikka arkikäyttöön.

Kokeilin päähäni kolmea erilaista pantaa. Joo mie otan nämä, tän strassikoristeisen ja sitten tän toisen, voi käyttää vaikka arkena.

Kotona kokeilin heti molempia, ja:


Rakeisesta kuvasta huolimatta pääpointti käynee ilmi: minä tein tuon! Ihan itse! Kesti noin viisi minuuttia, eikä yhtään ainutta pinniä. Tämä jos mikä on kaikkien tulevien juhlien pelastus.

Lähetin kuvan kaverilleni ja hehkutin, että Glitterissä on töissä neroja. Naureskelin myös sille, miten tällä kertaa olin varautunut ja onnistuin torjumaan lisämyyntiyritykset. "Tarviitko vielä j..." EN! "Onko sulla kotona pinn..." ON!

Viestittelyn jälkeen katsoin kahta pantaani. Strassikoristeinen ensi viikonlopun häihin, check. Ratkaisua lähdin hakemaan, ja sen sain. Ja tässä on sit tällanen tosi kiva punospanta vaikka arkikäyttöön. Arkikäyttöön. ARKIKÄYTTÖÖN. Ihan kuin minä koskaan, ikinä, milloinkaan laittaisin hiuksiani arkena kuin korkeintaan sille ponnarille.

God damn, että ne myyjät on koulutettu taitaviksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toukokuu kuvina

Minulla oli joskus kunnianhimoinen tavoite blogata useamman kerran viikossa. Sitten kerran viikossa. Sitten muutaman kerran kuussa. Nooh, ka...